Dutch brands

Lees meer over de Dutch brands

Dutch brands 

Nederland kent veel verschillende spraakmakende streetwear merken. Deze merken belichamen de essentie van Nederlandse creativiteit, culturele inspiratie en vernieuwing. In deze blog nemen we je mee in de verhalen achter deze unieke brands en ontdek je wat hen zo uniek en onderscheidend maakt.

Bram's Fruit 

Bram’s Fruit is een Nederlands merk dat in 2021 door de oprichter Bram is opgericht. Wat dit merk uniek maakt is dat de collectie van het merk gebaseerd is op de garderobe van de oprichter zelf. Bram draagt namelijk zelf graag mooie stijlvolle items met een twist. De kleurstelling van deze items zijn vaak geïnspireerd op aardtinten. 

Wat Bram’s Fruit uniek maakt is dat het merk zijn inspiratie haalt uit de prachtige natuurlijke elementen om ons heen. Geïnspireerd door de kleuren en texturen van de aarde, presenteert Bram’s fruit een collectie met een palet van neutrale tonen en aardetinten. Ontdek de nieuwe collectie van Bram's Fruit bij Coef Concept.  

The New Originals 

Het Amsterdamse merk The New Originals, ook wel bekend als TNO, is een merk dat graag mensen wilt inspireren om aan de slag te gaan en het beste uit zichzelf te halen. The New Originals is in 2011 begonnen als een groep vrienden die een blog bijhielden om hun interesses te delen. Sinds 2015 maakt The New Originals kleding en streven ze naar een duurzame manier om kleding te maken die iemands individualiteit benadrukt. Het logo van The New Originals bestaat uit negen stippen die staan voor ‘the box’, waarmee ze een verwijzing leggen naar een ‘outofthebox’ manier van denken. 

De items van The New Originals staan voornamelijk bekend om de quote: ‘Creatives Are The New Athletes’. Deze quote staat op het CANTA t-shirt en de CANTA hoodies van The New Originals. ‘Creatives Are The New Athletes’ is de handtekening van het merk. Ontdek de nieuwe collectie van The New Originals
bij Coef Concept.

OLAF 

OLAF is een Amsterdams label, opgericht door Olaf Hussein. OLAF ontwerpt eigentijdse items die passen bij de behoefte van vandaag. De naam ØLÅF is afkomstig van een gemaakte reis naar Scandinavië om inspiratie op te doen voor een collectie. 

De items van OLAF worden geproduceerd van goede kwaliteit stoffen en hebben een perfecte pasvorm. De collectie bestaat uit mooie basics, maar ook kleding met een opvallend patroon of design. Naast kleding bestaat de collectie van OLAF ook uit diverse accessoires om je outfit helemaal mee af te maken. Denk hierbij aan een paar toffe sokken of een pet. Ontdek de nieuwe collectie van OLAF bij Coef Concept. 

Daily Paper 

Daily Paper is een jong Amsterdams streetwear label, ooit begonnen als blog door drie vrienden in 2011. De collecties zijn ieder seizoen weer geïnspireerd op de Afrikaanse roots van de oprichters en elke collectie heeft een Afrikaans thema. Het logo van Daily Paper komt in verschillende vormen terug op bijna alle items. 

Daily Paper is één van de snelst groeiende fashionmerken van Europa. De kleding van Daily Paper gaat altijd mee met de trends en sluit perfect aan bij de streetwear van tegenwoordig. De kleding is vaak uniseks en kan dus door zowel heren en dames worden gedragen. Daily Paper maakt veel gebruik van opvallende kleuren en prints. Naast echte eyecatchers heeft het merk ook goede basics. Daily Paper T-shirts zijn inmiddels niet meer weg te denken bij een festival of feestje. Ontdek de nieuwe collectie van Daily Paper bij Coef  Concept.